Complimenten en klachten
Wij horen graag uw mening! 24 uur per dag zetten de medewerkers van Ambulante Thuiszorg zich in voor het welzijn van onze cliënten. Allemaal hebben zij één doel voor ogen: het leveren van goede cliëntgerichte zorg en service. Dat Ambulante Thuiszorg daar goed in slaagt, blijkt uit welgemeende complimenten of bedankjes die onze medewerkers dagelijks horen. Ook de hoge cijfers die wij scoren op periodieke kwaliteitsonderzoeken onder cliënten en familieleden, zien we als een mooi compliment.
Wel tevreden?
Dat hopen we natuurlijk van harte! Onze medewerkers horen dit dan ook graag van u. Wij stellen het ook erg op prijs als u uw tevredenheid en waardering ook kenbaar wilt maken via de website van Zorgkaart Nederland.
Niet tevreden?
Toch kan het best wel eens voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over de zorg of over de manier waarop u bejegend wordt of over bepaalde voorzieningen. Wij vinden het belangrijk dat u uw onvrede dan meteen kenbaar maakt aan ons, zodat wij uw klacht in een vroeg stadium kunnen verhelpen en de kwaliteit van onze zorg kunnen verbeteren.
Hoe maakt u uw onvrede of klacht kenbaar als u er met de betrokkene zelf niet uitkomt?
- U kunt een gesprek aangaan met de cliëntvertrouwenspersoon.
- Leidt dit niet tot het gewenste resultaat dan kunt u een formele klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Quasir via bemiddeling@quasir.nl.De afspraken die binnen Ambulante Thuiszorg gemaakt zijn rondom het omgaan met klachten zijn vastgelegd in de ‘Klachtenregeling cliënten Ambulante Thuiszorg’. Genoemde afspraken zijn gebaseerd op de ‘Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ (de Wkkgz).
- Bent u niet tevreden met de afhandeling dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie.
- Bij structurele tekortkomingen of calamiteiten kunt u een melding maken bij het Landelijk Meldpunt Zorg.