Hulp in het huishouden
Hulp bij het huishouden is voor mensen die (tijdelijk) niet meer in staat zijn om zelf het huishouden te doen. Een hulp bij het huishouden van onze organisatie kijkt samen met u welke taken u nog zelf kunt, wat we (eventueel met inzet van hulpmiddelen) u nog kunnen aanleren. Datgene dat u echt niet meer kunt en overblijft, nemen we van u over.
Intakegesprek
We streven ernaar dat voordat we de zorg bij u opstarten eerst bij u op intakegesprek komen. Onze medewerker bespreekt samen met u wat uw wensen en behoeften zijn en bekijkt uw thuissituatie. Aan de hand hiervan wordt een zorgplan opgesteld. Dit zorgplan is een onderdeel van uw zorgdossier. Bij voorkeur is uw zorgdossier digitaal. Soms ligt dit zorgdossier bij u thuis en na elk zorgbezoek zal de medewerker een aantekening in uw zorgdossier maken als dit nodig is.
Vaste medewerker
Wij zorgen ervoor dat zo veel mogelijk dezelfde medewerker bij u thuis komt. Dat is zowel voor u als voor onze medewerkers erg prettig. U hoeft niet iedere keer uit te leggen welke ondersteuning u nodig heeft en hoe u wilt dat deze uitgevoerd wordt. Uw vaste medewerker weet waar alles staat en hoeft u niks meer uit te leggen. U bouwt samen een vertrouwensband op. Dit geeft u rust, gezelligheid en een schoon huis waar u prettig kunt blijven wonen. De krapte op de arbeidsmarkt bemoeilijkt deze mogelijkheid. We verzoeken u vriendelijk hier rekening mee te houden.
De Wet Maatschappelijke Ondersteuning & uw gemeente
De gemeente waarin u woonachtig bent is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. De gemeente bepaalt of u recht heeft op ondersteuning bij uw huishouden en de hoeveelheid hulp die u wekelijks mag ontvangen. Wij kunnen u ondersteunen bij het indienen van een aanvraag in uw gemeente. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.